Przejdź do treści

Konkurs „Prawo w biznesie KUL”

WYNIKI PIERWSZEGO ETAPU KONKURSU

Nazwa zespołuLiczba punktów
„Marita” Niepubliczne Liceum Ogólnokształcące w Mielcu 10
„Stokrotki” Zespół Szkół Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Brzozowie10
Kobiety w mundurach” XXVII Liceum Ogólnokształcące im. Zesłańców Sybiru w Lublinie9,75
PRUSACZKI” I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Prusa w Siedlcach9,75
„Finansowa Fala” Zespół Szkół Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Brzozowie9
„Lemury” I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Prusa w Siedlcach6,75
„MDPP” Zespół Szkół nr 2 im. Bartosza Głowackiego w Krasnymstawie6,75
„Prawnicze Orły” Zespół Szkół nr 4 im. Jana Pawła II w Jaśle6,75
Kadetki” Zespół Szkół im. dr Heleny Spiczyńskiej w Lipinach6,25
DWA SIEDEM” XXVII Liceum Ogólnokształcące im. Zesłańców Sybiru w Lublinie6
„Cywilki” Zespół Szkół im. dr Heleny Spiczyńskiej w Lipinach5,25
„DPM” Zespół Szkół nr 2 im. Bartosza Głowackiego w Krasnymstawie5
„JFK” Liceum Ogólnokształcące im. św. Jadwigi Królowej w KielcachNie przesłano filmu

Wszystkie drużyny zapraszamy do drugiego etapu!

Przypominamy, że wyniki końcowe ustalane są w oparciu o punkty zdobyte we wszystkich etapach konkursu.

Lista Uczestników zakwalifikowanych do udziału w konkursie

Lista Uczestników zakwalifikowanych do udziału w konkursie – KLIKNIJ

Zadanie konkursowe

Firma XYZ przebojem wdarła się do Polski, na razie wyłącznie na internetowy rynek w branży odzieżowej, wykorzystując nowe technologie. Jej sukces polega przede wszystkim na niezwykle „kreatywnym” podejściu do projektowanych wzorów odzieży, a także na wirtualnej możliwości przymierzania ubrań w internecie wykorzystując rozwiązana bazujące na sztucznej inteligencji.

Celem firmy od momentu jej powstania (styczeń 2023 r.) było zdobycie jak największej grupy klientów wirtualnych obserwujących media społecznościowe firmy oraz przymierzających odzież wirtualną na poziomie co najmniej 100 tysięcy osób, a następnie rozpoczęcie produkcji.

Po upływie roku firma zdobyła zainteresowanie na poziomie 350 tysięcy osób i zamierza rozpocząć produkcję wzorów wirtualnej obecnie odzieży dostępnych w internecie. Grupą docelową firmy są osoby w wieku 15-25 lat.

Zarząd firmy ma jednak dylemat czy produkować odzież w Polsce po wyższych kosztach a przez to będąc mniej konkurencyjną firmą na rynku, ale zachowując najwyższą jakość i budując markę na rozpoznawalności jako firmie polskiej czy też przenieść produkcję do Azji, zmniejszając koszty produkcji a finalnie koszty oferowanych produktów.

Wesprzyj zarząd firmy XYZ w podjęciu odpowiedniej decyzji, nagrywając krótki, maksymalnie 3-minutowy film, który wskaże właściwą według Ciebie drogę firmie. A może znajdziesz inne rozwiązanie…

Pogłębienie wiedzy na temat powszechnie obowiązującego prawa w Polsce, zachęcanie młodzieży do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym oraz poszerzanie wiedzy na temat wpływu prowadzonej działalności gospodarczej na lokalną społeczność.

Uczeń szkoły ponadpodstawowej w Polsce. Każda szkoła może zgłosić maksymalnie 6 uczestników indywidualnych lub 2 zespoły. 

Laureaci I miejsca otrzymają nagrodę lub nagrody w przypadku zespołu liczącego maksymalnie trzy osoby w postaci tabletów multimedialnych.

Laureaci II i III miejsca otrzymają nagrody w postaci smartwatchów.

II etap – rozwiązanie i przesłanie odpowiedzi na przygotowany kazus z zakresu prawa w dowolnej formie w tym np. pisemnej, plastycznej, graficznej, prezentacji multimedialnej itp.

III etap – rozwiązanie kazusu z zakresu prawa lub biznesowych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej w siedzibie Organizatora.

Zgłoś się do konkursu już dzisiaj!

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin

prawowbiznesie@kul.pl